XJ-79-ZG

Index
Geschiedenis
Logboek + foto's
Gespot
Gastenboek
Links



Logboek + foto's :: 3 mei 2006

Terug

Het vervangen van een defecte hoofdremcilinder, met een bijna dramatisch einde. Oorzaak was een verkeerde remvloeistof.
Voor de kenners ik had in de garage LMH gehad maar het had DOT4 moeten zijn. Het gevolg was remsysteem spoelen en opnieuw de hoofdremcilinder vervangen, het rubber wat in kontakt komt met LMH wordt week en en gaat stuk. Uiteindelijk is het financieel netjes opgelost door de garage.




153_5316.JPG

Dit is de nog perfecte hoofdremcilinder (HRC) welke uit de sloper van Rock's komt,
en moet de vervanger worden voor de HRC welke na 17 jaar problemen gaat vertonen

153_5318.JPG

Deze moet dus vervangen worden

153_5321.JPG

Hier gedemonteerd

153_5322.JPG

Dit is de oude HRC

153_5323.JPG

De vervanger gemonteerd nog even vullen met remvloeistof, ontluchten en daarna weer lekker remmen .............

153_5324.JPG

Ontluchten

153_5327.JPG

Nogmaals ontluchten rechts voor

153_5331.JPG

Door een communicatie foutje heeft de dealer mij deze vloeistof geleverd.
Echter totaal ongeschikt voor het remsysteem van een AX, met als catastrofale gevolgen dat het remsysteem (met de HRC
van Rock's sloper) na een paar uur niet goed meer werkte, ten einde raad maar een nieuwe HRC gekocht echter deze gaf het ook op.
Toen bleek dat er verkeerde remvloeistof geleverd was, bij de dealer is het remsysteem gespoeld en er is in de HRC een revisie
setje gemonteerd met als gevolg een perfect remmende AX.

153_5332.JPG

Laat je niet misleiden, het is wel voor geschikt voor een aantal type's Citroen maar niet voor de AX

153_5341.JPG

De achterbanden waren aan vervanging toe, in Zaandam voor niet te veel 4 redelijke wielen gekocht.
Daardoor zijn we van de standaard geleverde 135 brede banden naar 155 gegaan.

Terug
Naar boven

Valid HTML 4.01 Transitional

©BatsSoft 2006 - 2024