XJ-79-ZG |
|
Index Geschiedenis Logboek + foto's Gespot Gastenboek Links |
Logboek + foto's :: 3 mei 2006TerugHet vervangen van een defecte hoofdremcilinder, met een bijna dramatisch einde. Oorzaak was een verkeerde remvloeistof. Voor de kenners ik had in de garage LMH gehad maar het had DOT4 moeten zijn. Het gevolg was remsysteem spoelen en opnieuw de hoofdremcilinder vervangen, het rubber wat in kontakt komt met LMH wordt week en en gaat stuk. Uiteindelijk is het financieel netjes opgelost door de garage. Dit is de nog perfecte hoofdremcilinder (HRC) welke uit de sloper van Rock's komt, en moet de vervanger worden voor de HRC welke na 17 jaar problemen gaat vertonen Deze moet dus vervangen worden Hier gedemonteerd Dit is de oude HRC De vervanger gemonteerd nog even vullen met remvloeistof, ontluchten en daarna weer lekker remmen ............. Ontluchten Nogmaals ontluchten rechts voor Door een communicatie foutje heeft de dealer mij deze vloeistof geleverd. Echter totaal ongeschikt voor het remsysteem van een AX, met als catastrofale gevolgen dat het remsysteem (met de HRC van Rock's sloper) na een paar uur niet goed meer werkte, ten einde raad maar een nieuwe HRC gekocht echter deze gaf het ook op. Toen bleek dat er verkeerde remvloeistof geleverd was, bij de dealer is het remsysteem gespoeld en er is in de HRC een revisie setje gemonteerd met als gevolg een perfect remmende AX. Laat je niet misleiden, het is wel voor geschikt voor een aantal type's Citroen maar niet voor de AX De achterbanden waren aan vervanging toe, in Zaandam voor niet te veel 4 redelijke wielen gekocht. Daardoor zijn we van de standaard geleverde 135 brede banden naar 155 gegaan. Terug |
Naar boven
©BatsSoft 2006 - 2024
|