YP-38-KK - AX 14TRS '90 |
|
Index Geschiedenis Logboek + foto's Gespot Gastenboek Links |
Logboek + foto's :: 6 juli 2009TerugVervolg van de koppakking reparatie. Kop ligt klaar om verder gedemonteerd te worde. Demonteren van de kleppen, met behulp van de op Citromobile aangeschafte klepverentang. Perfect stuk gereedschap op advies van Marc (q01z@AXClub) aangeschaft. Nogmaals de tang aan de andere zijde. Restantje overjarige klepseals, vielen bij demonteren uit elkaar. Vervangen was dus geen overbodige luxe. Het zelfde restje klepseals. De kop verder reinigen. . Nieuwe klepseals gemonteerd. Totaal overzicht van de kop met de nieuwe klepseals. Afdichtingsring in het thermostaathuis was ook wel aan vervanging toe. Monteren van de kleppen, in dit geval een inlaatklep. Nogmaals montage van een inlaatklep. Alle inlaat kleppen zitten weer op hun plaats. En hier ook de uitlaatkleppen. De nieuwe koppakking ligt op het onderblok. Michel zoekt nog even alle aanhaalmomenten op in de manual. De kop zonder kleptuimelaars ligt op het onderblok. Nog een plaatje uit een iets ander hoek genomen. Kleptuimelaar liggen op de kop en de kopbouten gaan er in. In de juiste volgorde alle kopbouten op 20Nm zetten. Idem als vorige foto. Hierna nog 3 kopbouten op 20Nm zetten. Alle bouten in de juiste volgorde 240 graden nadraaien. De kop is weer gemonteerd. Nu kan de nieuw distributie riem met de spanrol worden gemonteerd. Het monteren van de d-riem. De d-riem is gemonteerd. Hier ook te zien. Om de d-riem op spanning te zetten heb je een gewicht nodig van 1,5 kg met een hefboom van 80 mm. De onderste kbeschermkappen van de d-riem zijn weer gemonteerd. Uilaat spruitstuk is gemonteerd, de rest volgt morgen. Terug |
Naar boven
©BatsSoft 2006 - 2024
|